Se præsentationsmaterialet fra talerne her
9.10 – 9.45
The Ramp – Coporate innovation for Danfoss
Ricki Mae Melchior – Digital Entrepreneur at The Ramp by Danfoss
Hvordan laver man digital innovation for en virksomhed, der klarer sig glimrende? En præsentation af The Ramp, deres projekter, udfordringer, wins and losses.
9.45 – 10.30
LEO Innovation Lab – uafhængigt og fast forankret
Morten Remmer – Chief Growth Officer & Head of LEO Innovation Lab Incubator
LEO Innovation Lab har på få år opnået stor anerkendelse som et af de mest succesfulde eksempler inden for kategorien Innovation Labs i Danmark. Baggrunden for det er blandt andet en funding på mere end 500 millioner kr., samt lanceringen af flere stærke produkter i pharma kategorien. I sit oplæg fortæller Morten Remmer om den udvikling LEO Innovation Lab har gennemgået fra at være en særskilt enhed til nu at skulle performe på samme niveau og ud fra samme betingelser som andre forretningsenheder hos LEO Pharma. Derudover kommer Morten ind på, hvilke 3 faktorer han mener, der er afgørende for at kunne skabe et succesfuldt enterprise Innovation Lab.
10.50 – 11.25
Hvad kan en stor organisation lære af startups?
Claus Berthou Madsen – Senior Project Manager at Telia
Udgangspunktet for præsentationen vil tage udspring i Telia’s innovations initiativ, der hedder Jump. Jump er en række initiativer, der har til sigte at lære Telia’s organisation om måden, hvormed startups arbejder på. Ved at eksponere Telia’s organisation for startups i forskellige initiativer, har vi lært nye metodikker, mindset og bundet nye relationer. Resultaterne af Jump er mange, og kan ses på flere niveauer af organisationen.
11.25-12.00
Arbejdet med innovation fra strategisk approach til produkt
Aske Hven-Jensen – Client Services Director at Nodes & Linn Elster – Senior Consultant at Nodes
Innovation Labs kan være løsningen for nogle typer af virksomheder. For andre kan andre metoder være værdifulde. I dette oplæg tager Aske og Linn afsæt i forskellige tilgange til det digitale innovationsarbejde. Der er mange måder at komme i gang på, Aske og Linn deler erfaringer og eksempler på, hvordan dette kan gøres i både større og mindre skala. Hør blandt andet, hvordan din virksomhed kan stå på skuldrene af andres arbejde, og hvorfor mange idéer er bedre end få gode idéer.
Get the tools and templates here
Brainstorming and affinity mapping
The affinity map helps you structure ideas or challenges after a brainstorm. To gain an overview of what might seem like a chaos of hundreds of ideas, you divide your ideas into categories.
The Idea Parking Lot
In the beginning of a creative process, you might already have some brilliant ideas. It’s difficult to move on from these and you might think there is no point in finding more ideas because you already found the best one! Great potentials are lost if you don’t try.’
Negative Brainstormingt
Negative brainstorm is a method that turns your problem upside down and gives you new perspectives. We often constrain ourselves to find the best ideas, and then we end up finding nothing. So instead find the worst ideas.
Basic rules
To support creative processes, there are some basic rules to keep in mind. These will help you gain the most from all participants and the process.
No judgement
We know that it’s difficult not to judge. So to help you remember, we suggest you print this important rule and put it on the wall where everyone can see it during your entire brainstorm.