Skip links

Ironman

Online løbsplatform til deltagere og tilskuer

Problem: Organisationen bag Ironman ønskede at give både deltagere og tilskuer en mobil platform med det formål at styrke oplevelsen og kommunikationen forbundet til konkurrencen.

Løsning:  En app som sender værdifuld information til deltagerne så som: Ruter, check lister, vigtige tidspunkter med mere. Samtidig giver app’en tilskuerne mulighed for at følge deres favorit deltager på et kort, og via live video streaming flere steder p åruten. Det tekniske setup understøtter en høj frekvens af kald inden for en kort tidsramme, og giver derved brugerne en god oplevelse.

Resultat: Siden lanceringen af app’en tilbage i 2013, har den været igennem flere opdateringer med nye funktionaliteter til både deltagere og tilskuer. Det tekniske setup er også blevet opgraderet til at kunne håndtere den positive stigning i opmærksomhed som Ironman løbene også har siden den første version i Skandinavien.

LANGUAGES

Objective-C
Java
Swift (Vapor)
PHP

TECH

HockeySDK, OKHTTP, Glide, Vapor, SWXMLHash, Linux, NGinx, MySQL, Redis, Beanstalkd, S3

INTEGRATIONS

Urban Airship
Facebook Graph API
Youtube API
Ironman API

Ironman 1 - Ironman
Ironman 2 - Ironman
Ironman 4 - Ironman
Ironman 3 - Ironman
Ironman 5 - Ironman
Ironman 6 - Ironman
Call Now Button