Skip links

Vi hjælper vores kunder igennem alle faser af et app projekt, fra den indledende strategi og konceptudvikling til test af alle funktioner og launch i app store. Vores proces er baseret på en agile metode, hvor fokus er at give dig fuld indsigt, gennemsigtighed og hurtig fremdrift. Du vil opleve at vi er religiøse omkring kvalitet og ikke mindst et højt service niveau. Det er også derfor at alle opgaver udføres på vores egne kontorer og af specialister inden for hvert felt.

Mobility Services Strategy

Business Analysis
Ideation
Roadmaps
App Mobile Governance
Policies

Design & User Experience

Concept development
Usability testing
User validation
Interaction design
Interface design

Development & Quality Assurance

Native mobile development
Cross-platform & hybrid
Backend & CMS
API & middleware
Certified Quality Assurance

Maintenance & Monitoring

Proactive monitoring
Scalable infrastructure
24/7 hotline
Test strategies
Guaranteed response time

3 måder at komme igang med dit app projekt

Mange år i branchen har lært os at One-size-fits-all ikke passer på alle typer af kunder. Derfor tilpasser vi vores proces og den måde vi går til projektet på, til der hvor I er. Dog har vi erfaret gennem flere hundrede app projekter at et af disse 3 udgangspunkter, kan være et godt sted at starte samarbejdet.

5 dages koncept validering og prototyping

Kick-start dit app projekt med koncept, brugertest og prototyping på blot 5 dage

Hvordan sikrer I at jeres ide holder vand? Vi anbefaler at I validerer jeres koncept gennem en ‘5 day sprint’, førend I investerer i selve app udviklingen. En innovationssprint gør det nemlig muligt for os at bygge og teste konceptet af i løbet af en arbejdsuge. På baggrund af en intens innovationssprint, vil vi have en langt bedre forståelse for hvordan jeres ide bør eksekveres, og I vil få værdifuld indsigt i hvorvidt jeres ide skaber værdi for jeres brugere og forretning. Denne viden vil også skabe et bedre beslutningsgrundlag i forhold til de efterfølgende faser. Eksempelvis kan I efterfølgende have mulighed for at dele en prototype med jeres bagland, således at alle relevante beslutningstagere har en konkret ide om hvad der skal bygges og hvordan det kommer til at se sig ud for brugerne. En anden fordel er at I kan få udarbejdet en endnu mere detaljeret kravspecifikation og projektplan.

Forud for dag 1 har kunden og Nodes forberedt sig ved at definere mål, startegi, konkurrent analyse, bruger behov etc..

Metode:

  • Beskriv forretningsmål og succeskriterier
  • Definer udfordringer, ideer, løsninger og tanker
  • Spørg ‘eksperten’
  • Rekrutter 3-5 brugere som skal bruges til at teste prototypen

Output:

  • Et prioriteret overblik over udfordringer og mulige løsninger, der er blevet italesat af eksperter og andre stakeholders

På anden dagen laver vi skitser på de ideer som blev skabt på dag 1. Dette gøre seperat.

Metode:

  • Skitser de forskellige løsninger gennem anerkendte metoder indenfor prototyping
  • Skitser userflow og lav et storyboard for udvalgte koncepter

Output:

  • Detaljeret skitse
  • Storyboard
  • Mind map
  • Userflow

På tredje dagen beslutte vi hvilke ideer og hvilke elementer fra andre ideer, som skal testes i prototypen. De enkelte ideer vægtes og vejes, og vi kigger især på potentielle konflikter.

Metode:

  • Afstemning ved brug af metoder som ‘Supervote’ og ’strawpoll’ for at sikre at alle stakeholders bliver hørt
  • Udarbejdelse af et storyboard for de udvalgte løsninger, således at alle er afstemt ift. hvad der inkluderes i løsningen

Output:

  • Et gennemarbejdet og prioriteret koncept som der arbejdes videre med

På fjerdedagen vil en Nodes designer og en UX ekspert designe en prototype baseret på det oplæg der er skabt de forudgående dage. Prototypen er klikbar og viser konceptet til brugerne og andre stakeholders

Metode:

  • Design en prototype
  • Prototypen gøres klikbar i Invision, således at brugerne kan interagere med prototypen, som var det en færdigudviklet app

Output:

  • Konceptdesign på den udvalgte løsning
  • En klikbar prototype der kan bruges til brugertests

På femtedagen er fokus på test med de respondenter, som blev rekrutteret p åførstedagen. Respondenterne interviewes i forbindelse med testen. Det hele bliver optaget, og vises for projektteamet som en del af feed-backen. Efterfølgende evaluerer alle samlet, og der udarbejdes en rapport som kan bruges som beslutningsgrundlag i vurdertingen af om projektet skal fortsættes eller ej.

Metode:

  • Brugertest med relevante brugere af systemet
  • Evaluering og implementering af feed-back
  • Opsamling på processen og projektet, og afklaring i forhold til næste step

Output:

  • Usertesting report
  • Beslutningsforslag, validering af business casen, roadmap og overblik over den efterfølgende proces

Tech-review af eksisterende app

Den primære årsag til at brugerne ikke downloader en app er dårlige anmeldelser i app stores (39% af alle tilfælde).

Bugs og slow performance er de primære årsager til at brugere sletter apps. 62% af brugere sletter en app, hvis de oplever crashes eller fejl. Brugerne tilgiver ikke dårlige oplevelser, og derfor har vi hos Nodes et højt fokus på kvalitets apps. Samtidig udvikler markedet for digitale produkter sig i et hastigt tempo, hvor blandt andet mobile løsninger ændrer karakter ofte. Hvis din app ikke følger den udvikling, vil den hurtigt føles outdated for brugerne.

Hos Nodes tilbyder vi et omfattende tech review af din app. Det gør vi for at sikre at den performer godt på både nye devices og opdaterede styresystemer. Outputted af denne analyse giver dig en status på din app fra både et teknisk og et brugerperspektiv.

Vi laver løbende explorative funktionalitets test af de mest populære og brugte iOS og Android devices. Alle tests laves på fysiske devices eftersom kompabilitetstest er essentielt eftersom markedet er præget af mange forskellige typer af devices. Nodes har mere end 100 forskellige test devices, en sammensætning der dækker mere end 97% af de tyve mest brugte devices på tværs af det europæiske marked. Vi følger tæt med når de størst device producenter lancerer nye produkter. Når nye produkter lanceres fra producenter som Samsung, Apple, Huawei, HTC og Google analyserer vi market share potentialet og forudbestiller det nye device for at sikre at vi kan teste vores kunders apps førend de lanceres til offentligheden.

To af mest afgørende parametre for hvorvidt brugerne downloader apps fra app stores er app reviews og app ratings. Derfor anbefaler vi hos Nodes at man foretager en analyse af app reviews og ratings, såfremt man har en eksisterende app. Når analysen er gennemført, kan resultaterne anvendes til at sammenligne med konkurrenternes app.

En fyldestgørende gennemgang af funktionalitet og en app review analyse. Rapporten indeholder:

  • Test resultater herunder information om hvilke devices og styresystemer der er testet på
  • Liste med anbefalede forbedringer for hver platform
  • App review analyse og app rating i et overblik med konkurrenter fra industrien
  • Hos Nodes ser vi aldrig lanceret app som et afsluttet projekt. Tilpasninger og optimering sker fortløbende i takt med opdateringer af styresystemer, nye platforme og nye mobile devices introduceres. Vi tilbyder proaktiv monitorering som en del af vores tests og review proces for at følge ændringer i markedet og for at sikre optimering af din app.

App Governance Strategy

Få en gennemgang af hvordan din arbejdsstyrke kan udnytte mobile løsninger

I og med mobile og apps er en IT platform kan projekter drives ud af flere dele af en organisation, derfor anbefaler vi at governance bør være en fast del af alle processer.

Sidder man med ansvaret for virksomhedens IT setup, ønasker man at en strømligning af aktiviteterne, en nedbringelse af kompleksitet og legacy, en minimering af teknisk risoko (3. parts leverandører) og ikke mindst at man har de fornødne ressourcer når behovet opstår.

Nodes mobile IT governance er med til at skabe retning og struktur, og dermed et skarpt grundlag for beslutninger der vedrører jeres eksisterende IT setup. Vi hjælper dig også med at sikre hvordan mobile apps skabes på tværs af din organisation.

Første fase handler om for os at forstå virksomheden og det miljø den agerer i(internt/eksternt). Formålet med dette er at se hvor potentialet er størst. I den del af processen skal følgende afdækkes:

  • Enterprise vs. Consumer
  • Forretningskritiske faktorer – Stakeholders/Processer
  • Teknologi – Budgetter og ressourcer

Dette stadie inkluderer en kombination af interviews, workshops, best practice og forudgående erfaringer.

Den næste fase handler om at definere mulighederne, proces og vision set fra et bruger og teknologi perspektiv. Det er afgørende at løsningen former forretningen og ikke den anden vej rundt. Dette stadie omhandler typisk disse emner:

  • Mål og succes kriterier
  • Ideation / muligheder
  • Målgrupper/Enterprise & Customer Value
  • IoT/connected products/connected devices & mobility
  • Vision/user experience

Dette stadie inkluderer en kombination af interviews, workshops, best practice og forudgående erfaringer, research og undersøgelser.

Det tredje og sidste stadie er der hvor virksomheder typisk fejler, det gør de fordi de har den antagelse at fordi er gået live med deres app projekt, ser de det som afsluttet. I stedet bør de se app’en som et afgørende digitalt produkt som skal være med til at skabe virksomheden. Baseret på de to indledende faser, transformerer vi den optegnede information fra de to første stadier og gør informationen håndgribelig, og dermed bliver det muligt at besvare Hvor? Hvordan? Hvornår?

Dette giver dig et prioriteret roadmap som viser dig vores anbefalinger og strategi for jeres mobility services solutions.